Facebookbanner Buddha to Buddha

De opdracht

Voor de banner van het Facebook account van Buddha to Buddha moest een template komen. Hiermee kon er een andere titel en afbeelding worden geplaatst als de banner weer toe was aan vervanging.

Het ontwerp

Op de volgende foto’s zijn twee voorbeelden te zien op het template. Het logo verbind de foto met het vlak met de titel. 

Er werd altijd goed gekeken welke foto er op dat moment goed bij de titel paste.

POS bordjes Buddha to Buddha

De opdracht

Voor een Duitse juwelier moesten er POS (point of selling) bordjes worden gemaakt. Het merk was nieuw in de winkel en moest worden geïntroduceerd aan de klanten. Er moest goed duidelijk zijn wat het merk inhoud en wat het biedt. 

Het ontwerp

Ik heb gekozen voor een foto waarbij duidelijk één van hun handelsmerk zichtbaar is, namelijk handgemaakte sieraden. 

Op het andere bordje heb ik een foto geplaatst van de (toen) huidige shoot. 

Meestal wordt er gebruik gemaakt van een witte achtergrond, maar omdat de winkel zelf ook donker was, stond het mooier op zwarte (houten) bordjes.

Landingspagina Buddha to Buddha x La Fuente

De opdracht

Voor de samenwerking van Buddha to Buddha met dj La Fuente moest er een landingspagina voor de (inmiddels oude) website worden gemaakt. Aan mij te taak deze op te maken.

La Fuente staat bekend door zijn vele Buddha to Buddha sieraden en is trouw aan het merk.

Het ontwerp

Voor de samenwerking zijn beide logo’s bij elkaar gevoegd. Zo is het duidelijk dat het een samenwerking is. 

Ik heb ervoor gekozen om drie beelden te gebruiken waarop duidelijk zijn sieraden zichtbaar zijn.

Instagram Highlights iconen

De opdracht

Tijdens mijn stage bij Buddha to Buddha heb ik onder andere de opdracht gekregen om de highlight iconen van het Instagram account te maken. Dit zijn bepaalde posts die het account belangrijk vindt om te laten zien.

Deze posts worden in categorieën ingedeeld (de zwarte rondjes op de foto).

Het ontwerp

Het leek mij een leuk idee om het rondje van het logo van Buddha to Buddha ook te gebruiken als omlijning voor de highlights. Dit is het rondje om BTB heen waar 97 onder staat. Zo kan je gelijk de link leggen met het merk.

Visitekaartje DG-Sportivo

De opdracht

De eigenaar van DG-Sportivo wilde voor zijn bedrijf ook graag een visitekaartje hebben. Aan mij de opdracht om deze op te maken.


Het ontwerp

Op de volgende foto’s zijn wat voorbeelden te zien van eerdere voorstellen. We probeerde een soort voetbal patroon te maken, maar dit werkte niet helemaal met het logo. 

Bij het uiteindelijke ontwerp zijn de logo’s zelf het patroon geworden. Deze hebben een UV-finish waardoor de zwarte logo’s glimmen en het witte logo extra opvalt.

Folder vachtverzorging

Opdracht

Van twee eigenaresses van een trimsalon heb ik de opdracht gekregen om een folder te ontwerpen over vachtverzorging. De tekst kreeg ik al aangeleverd en de kleur blauw wilde ze graag terug laten komen. 

Omdat het erg veel tekst was heb ik gevraagd of ze er nog een keer naar konden kijken. Er stonden wat dubbele dingen in die eruit konden.

Ontwerp

De kleur blauw heb ik op verschillende manieren laten terugkomen in de folder. Als er een opsomming in de tekst is van verschillende punten, heb ik dit gedaan door middel van een blauw hondenpootje. Zo heb ik door de folder heen een paar blauwe illustraties toegevoegd om het een creatieve uitstraling te geven.

Logo DieetVrij

Briefing

De eigenaresse van een diëtiste praktijk is van naam veranderd. De praktijk heette Bij Melanie en is veranderd naar DieetVrij.

Ze had mij benaderd om een nieuw logo te ontwerpen.

Ze wist niet helemaal wat ze precies wilde met het nieuwe logo. De kleuren mochten een beetje hetzelfde blijven als haar oude logo en ze wilde het lettertype van dieet en vrij anders verschillend hebben.

Ontwerpen

Omdat ze niet precies wist wat ze wilde met het logo, ben ik door een aantal feedback rondes heen gegaan. De volgende foto laat wat een voorbeeld van een feedback ronde zien. Hieruit kiest ze dan wat haar aanspreekt en wat iets minder. Zo kan ik door met nieuwe ontwerpen.

Toeristen project

Briefing

Bedenk een nieuwe activiteit of evenement die toeristen op één of andere manier betrekt bij de leefbaarheid van de stad. 

Media-uitingen

  • Activiteit/evenement
  • Naam en logo
  • Straatcampagne: serie van 3 campagne affiches (A2)
  • Social media campagne
  • App of website als dagelijkse inspiratie
  • Extra communicatie uiting

Concept

Voor mijn concept wil ik de stad laten zien op een sportieve manier. Veel toeristen gaan alleen naar de highlights van de stad en missen hierdoor andere plekken van de stad. Ik wil het sporten leuk maken en dit combineren met het laten zien van de andere delen van de stad Amsterdam.

Boek project

Briefing

Geef je eigen interpretatie aan het boek dat je gelezen hebt. Het verhaal is het startpunt, maar jouw beleving en interpretatie worden het uitgangspunt van je concept. Geen standaard uitgave, maar er komt een zeer gelimiteerde bibliofiele uitgave op de markt. 

Mijn boek

Het boek dat ik gelezen heb voor dit project is Judas Kus. Dit is een thriller geschreven door Linda Jansma van 29 juni 2016. 


In het kort:

Het boek wordt vertelt in 3 perspectieven. Alle perspectieven worden gelinkt aan een auto ongeluk dat zich heeft afgespeeld in het verleden. Maar wat de 3 personages met elkaar te maken hebben, is aan het begin echt een raadsel. Langzamerhand kom je erachter wat er allemaal aan de hand is. Het is een spannend boek.

Concept

Voor mij was het boek echt een puzzel. Je raakt in het begin erg in de war van de verschillende perspectieven, maar dat wordt later steeds duidelijker. Hierdoor heb ik de link gelegd bij een letterlijke puzzel. Wanneer je een puzzel maakt, vormen alle stukjes één beeld. 

Mijn boek heb ik dus gemaakt tot een puzzel, alle stukjes samen vormen de clue van het verhaal.

 

Het ontwerp

Het ontwerp heb ik gebaseerd op de krantenstukken waarmee de drie personages aan elkaar verbonden zijn. Alle personages lezen telkens hetzelfde stuk uit de krant. De puzzeldoos is de voorpagina van de krant. Hierop staat de titel, schrijfster, de 4 delen van het boek, de illustratie van de puzzel, de tekst van de achterkant van het boek en een woordzoeker met belangrijke termen in het boek.

Elk puzzelstukje is een deel van het boek. Hoe verder je in het boek bent, hoe duidelijker het verhaal wordt.

Uitwerking

De illustraties in het boek zijn in dezelfde tijd als de voorkant van de puzzel. Deze illustraties versterken het verhaal.

Campagne project

Briefing

Maak een campagne voor Vluchtelingenwerk Nederland die ervoor zorgt dat er meer vrijwilligers komen tussen de 18 en 30 jaar. Het budget is niet hoog, maar de campagne moet een grote impact hebben. Het geld willen ze liever besteden aan de vluchtelingen.

Concept

Met mijn campagne wil ik ervoor zorgen dat de doelgroep wordt geconfronteerd met de feiten en zich bewust worden van wat er zich in de wereld afspeelt. Veel mensen vinden vluchtelingen vaak asielzoekers, maar dat is in vele gevallen niet het geval.

Media-uitingen
  • Folder
  • Eigen gekozen media-uiting wat aansluit op je concept.
Uitwerking

Videoschermen

Social media

Social media