Toeristen project

Briefing

Bedenk een nieuwe activiteit of evenement die toeristen op één of andere manier betrekt bij de leefbaarheid van de stad. 

Media-uitingen

  • Activiteit/evenement
  • Naam en logo
  • Straatcampagne: serie van 3 campagne affiches
  • Social media campagne
  • App of website als dagelijkse inspiratie
  • Extra communicatie uiting

Concept

Voor mijn concept wil ik de stad laten zien op een sportieve manier. Veel toeristen gaan alleen naar de highlights van de stad en missen hierdoor andere plekken van de stad. Ik wil het sporten leuk maken en dit combineren met het laten zien van de andere delen van de stad Amsterdam.

De activiteit

Voor mijn concept heb ik de Amsterdam Symbol Run (ASR) bedacht. Omdat ik ervoor wilde zorgen dat de toeristen later nog iets hebben om op terug te kijken, kunnen ze Amsterdamse symbolen rennen/wandelen binnen de stad. Deze resultaten kunnen ze delen via de app of op Instagram en likes ontvangen van andere app gebruikers. De bedoeling is dat de toerist een locatie, afstand en symbool kiest. Wanneer ze deze route gaan afleggen, wordt deze gevolgd door een GPS tracker. De route vormt het gekozen symbool. Op deze manier combineer ik het sportieve met het creatieve. 

Ontwerp

Logo Amsterdam Symbol Run
Straatcampagne
Social media campagne
App
Extra media-uiting: lunchbox